Saltar ao contido principal

Contra el viento del norte - Tantakka Teatroa

Un momento da representación

Expectación entre os fioteiros no comezo dos espectáculos de sala dunha nova edición do Outono de Teatro, a XXI, a da definitiva maioría de idade. As primeiras colas, os primeiros saúdos dos máis incondicionais, e unha boa función inaugural caracterizada por unha sólida aposta actoral e unha fantástica escenografía. Tantakka Teatroa recibiu o Premio do Público 2006 diante dun auditorio casi cheo, superando o obstáculo do sempiterno Barça-Madrid. E xusto despois a compañía vasca abriu o pano do FIOT 2012, neste caso de xeito literal. A escenografía impacta desde o primeiro momento, por sinxela, orixinal e axeitada a unha historia centrada no novo sistema de comunicación universal: Internet. Imaxes, música, mobiliario e teas conforman un universo único "unha burbulla propia", na que os protagonistas viven durante máis dun ano. Falando, soñando, pelexando, amando, odiando. Un mundo irreal pero que para Emmi e Leo é máis real que a súa propia vida, que os seus traballos, as súas parellas ou incluso os seus sentimentos. Navegan por mares da tranquilidade e por augas turbulentas con pasmosa facilidade, pasando de meros "inimigos" virtuais a crer que son moito máis para eles que eles mesmos. E todo iso é levado con maestría por un texto que fai máis que crible a relación destas dúas almas que están soas pero que viven e se relacionan en sociedade, como se non o estiveran. Pero, como en "Alicia a través do espello", os saltos da fantasía á realidade non sempre son posibles. E viceversa. A pesares dos guiños e das pegadas que vai deixando a obra, amosando a conexión cada vez máis intensa entre estas dúas persoas -unha botella de viño que se abre, un cigarrillo que se fuma, unha cremalleira que sobe-, o público percibe que non haberá final feliz. Non é posible. Non só pola abrupta irrupción dun terceiro personaxe que ten moito que dicir. Senón porque só unha das dúas partes está disposta a dar o salto á realidade. Achegándonos ao final, intuímos que as almas solitarias sempre serán iso. E que hai un motivo polo que o son. E que Internet facilita as formas de comunicación, pero non se converte en comunicación mesma. O virtual non pode, nin debe, substituír o real, o tanxible, a vida. Para transmitir esta mensaxe, os actores aceptan o desafío de manter o ritmo, quizabes o máis importante de toda aposta teatral. Cambian de humor e de rexistro segundo o require un libreto, que doutro xeito resultaría pesado. Porén, contra o final, e segundo se achega o climax, unha obra de teatro que mete ao público nunha película pola maestría visual e musical coa que se conta, perde forza. Desdibúllase un chisco a interpretación e o espectador queda con ganas de algo máis. Aínda que estes matices non enturbian un desenlace realista e contundente que , cando cae de novo o pano, transmite unha idea universal: "y los sueños, sueños son".

Comentarios

Publicacións populares deste blog

"El testamento de María" - Blanca Portillo

O berro mudo chegou á alma do público Aínda que "El testamento de María" é unha coprodución do Centro Dramático Nacional, o Festival Grec e Avance P.T., semella de xusto recoñecemento titular este comentario como "el testamento de Blanca Portillo". Porque aínda que toda a peza, en todos os seus aspectos, está coidada ao máximo, a xenialidade da Portillo, o seu estado de graza, fai que todo brille dunha forma que, probablemente, con outra actriz menos inspirada destacaría algo menos. Todo nesta revisión seglar e algo pagá sobre a vida de María de Nazaret, moi afastada da "Virxe María", está engraxado á perfección. Excepcional o atrezzo e a escenografía, complicada e sinxela a un tempo, axeitada e fermosa. Espectacular o vestiario de Mercé Paloma, que se transforma diante dos nosos ollos en traxe de festa ou sobrio loito a través de sinxelos movementos. Marabillosa a iluminación e os efectos de son, sempre ao servizo da peza e do lucimento da protagonis

"Édipo" - Companhia do Chapitô

Os actores transfórmanse en múltiples personaxes A traxicomedia é un xénero difícil. Resulta complicado camiñar sobre a lene liña que separa o riso e o pranto. Entre o absurdo e a desesperación máis absoluta, ás veces derivada dese mesmo absurdo. E a tarefa, tal que traballo hercúleo, semella aínda máis complexa cando nos enfrontamos a   Sófocles   e o seu "Édipo". A historia do bebé bautizado polos seus "pés inchados", aquel que non puido sobrepoñerse ao destino que escribiu ese oráculo mítico: matar ao teu pai e casar coa túa propia nai. Un sino que acaba cumpríndose porque non colle en cabeza humana que unha crudelísima sibila sexa quen de vaticinar e facer cumprir barbaridade tal. Como pode a  Companhia do Chapitô  espertar as gargalladas con ese punto de partida? Como pode facelo completamente núa diante do escenario? Sen nada. Sen vestiario acaído, sen maquillaxe. Sen cadeiras: "no hay sillas en el palacio". Pois a base

"Locus Amoenus" - Atresbandes

Un momento da representación Aproveita o momento, busca o teu lugar idílico, fai todo o posible por ficar nel e non esquezas que a vida pode rematar nun instante. Entre o   "locus amoenus"   e o   "carpe diem"   abala a proposta que os cataláns Atresbandes presentaron no OTNI do FIOT. Vivimos illados nos nosos propios problemas, mundos e universos, con preocupacións a miúdo intranscendentes e triviais, sen saber que nunha hora todo pode mudar e pasaremos a "non ser", á nada máis absoluta. E que, nunha reviravolta estúpida do destino, a culpa será dun inofensivo coello. Tirando ás veces do surrealismo, con risas e prantos hiperbólicos, con eses sons e músicas amplificados quizais para subliñar a incomunicación que vivimos en realidade os seres humanos, Atresbandes afonda con ironía nos absurdos da nosa existencia, mesturando elementos cotiás -como un libro, unha mazá, un almorzo, unha mochila-, con outros máis transcendentes -a morte, o amor, a orient