Saltar ao contido principal

Eurozone - Grupo Chévere

O casino virtual de "Eurozone"
Satírica, divertida e interesante pero ocasionalmente falta de forza. Irregular e con altibaixos. Este é o pouso que deixa "Eurozone", de Grupo Chévere, segunda proposta do FIOT e primeira dunha compañía galega nesta edición. A idea de partida é realmente fantástica. Os dirixentes económicos e políticos da zona euro son retratados como os matóns de pacotilla da aclamada película de Quentin Tarantino "Reservoir Dogs" (1992). O único mérito destes pseudo personaxes é o de contar con poder grazas a un gatillo fácil e á súa ausencia de escrúpulos. Certamente, é facil imaxinar a Sarkozy, Merkel, Cameron, Draghi ou Lagarde xogando á ruleta económica e "atracando" aos infelices cidadáns europeos. De cotío son o motivo das dores de cabeza de medio continente. Aínda que non excesivamente orixinal, a idea resulta brillante pola súa forza dramática. Lástima que o desenvolvemento non teña a mesma forza que este fío condutor, alomenos non durante toda a peza. Grupo Chévere distribúe "Eurozone" en tres planos distintos: o primeiro, é metateatral, o duns actores que sobre a marcha van tentando construír un espectáculo; o segundo, o de "Reservoir Dogs", o señor Branco, Azul, Marrón, etc., os pistoleiros desapiadados; e o terceiro o da Unión Europea, con países personificados nos seus dirixentes. E un dos erros da peza reside precisamente na presenza destas tres lecturas. Boa parte do tempo da función pérdese en explicarlle ao espectador en que consiste a película de Tarantino, en que consiste a zona euro, en que consiste o que van facendo polo escenario. En aclarar que en realidade Merkel non é Merkel senón Patricia de Lorenzo, facendo de Merkel, que fai de Alemaña, que fai de señor Marrón que simboliza a zona euro. Un desperdicio de tempo, xa que o espectador está desexando entrar de cheo no delirante mundo destes matóns. Outra das eivas da peza é a inclusión dalgúns gags fallidos. Así, aínda que resulta moi interesante que "Eurozone" sexa a primeira proposta teatral que inclúe unha dobraxe fílmica en directo, esta escusa non é o suficientemente forte, na humilde opinión de quen subscribe, como para incluír unha metraxe que non resulta efectiva. E non o resulta porque a idea que quere transmitir, unha Europa violada por Zeus transformado en touro e plasmada nos novos billetes de 5 € sería unha imaxe poderosa, mais que queda diluída. Outro dos cadros, a tortura de Rodrigo Rato, tamén resulta lento e innecesario. No saldo positivo, a marabillosa imitación de Angela Merkel por parte de Patricia de Lorenzo, a lenta agonía dunha España abafada por esa prima de risco que ninguén sabe o que é, ou as continuas labazadas que reparte a obra para desvelar un sistema económico absurdo, oligárquico, que tan só conta cun lixeiro verniz demócrata e baseado na intimidación, no poder e na xermanocracia. Todo descrito coa axuda do sarcasmo constante e as gargalladas, que tamén as hai e o público foi quen de encontralas a miúdo. Outra das mellores escenas é a dun casino -alias Eurovegas- no que o premio final é disparar a un dirixente europeo da man da "Troik Pot". Aínda que tamén hai que subliñar que algún dos mellores chistes os realiza a persoa do público que axudou a construír o cadro. En definitiva, "Eurozone" é un exercicio satírico e humorístico, por momentos brillante, pero por momentos necesitado dunha aproximación mais directa, máis sinxela e incluso máis mordaz, xa que, a pesar de que a mensaxe queda clara, un intúe que o espectáculo podía dar un paso máis e pasar de ser un cúmulo de boas ideas executadas con oficio a ser unha excelente obra de teatro. 

Comentarios

Publicacións populares deste blog

"El testamento de María" - Blanca Portillo

O berro mudo chegou á alma do público Aínda que "El testamento de María" é unha coprodución do Centro Dramático Nacional, o Festival Grec e Avance P.T., semella de xusto recoñecemento titular este comentario como "el testamento de Blanca Portillo". Porque aínda que toda a peza, en todos os seus aspectos, está coidada ao máximo, a xenialidade da Portillo, o seu estado de graza, fai que todo brille dunha forma que, probablemente, con outra actriz menos inspirada destacaría algo menos. Todo nesta revisión seglar e algo pagá sobre a vida de María de Nazaret, moi afastada da "Virxe María", está engraxado á perfección. Excepcional o atrezzo e a escenografía, complicada e sinxela a un tempo, axeitada e fermosa. Espectacular o vestiario de Mercé Paloma, que se transforma diante dos nosos ollos en traxe de festa ou sobrio loito a través de sinxelos movementos. Marabillosa a iluminación e os efectos de son, sempre ao servizo da peza e do lucimento da protagonis

"Édipo" - Companhia do Chapitô

Os actores transfórmanse en múltiples personaxes A traxicomedia é un xénero difícil. Resulta complicado camiñar sobre a lene liña que separa o riso e o pranto. Entre o absurdo e a desesperación máis absoluta, ás veces derivada dese mesmo absurdo. E a tarefa, tal que traballo hercúleo, semella aínda máis complexa cando nos enfrontamos a   Sófocles   e o seu "Édipo". A historia do bebé bautizado polos seus "pés inchados", aquel que non puido sobrepoñerse ao destino que escribiu ese oráculo mítico: matar ao teu pai e casar coa túa propia nai. Un sino que acaba cumpríndose porque non colle en cabeza humana que unha crudelísima sibila sexa quen de vaticinar e facer cumprir barbaridade tal. Como pode a  Companhia do Chapitô  espertar as gargalladas con ese punto de partida? Como pode facelo completamente núa diante do escenario? Sen nada. Sen vestiario acaído, sen maquillaxe. Sen cadeiras: "no hay sillas en el palacio". Pois a base

"Locus Amoenus" - Atresbandes

Un momento da representación Aproveita o momento, busca o teu lugar idílico, fai todo o posible por ficar nel e non esquezas que a vida pode rematar nun instante. Entre o   "locus amoenus"   e o   "carpe diem"   abala a proposta que os cataláns Atresbandes presentaron no OTNI do FIOT. Vivimos illados nos nosos propios problemas, mundos e universos, con preocupacións a miúdo intranscendentes e triviais, sen saber que nunha hora todo pode mudar e pasaremos a "non ser", á nada máis absoluta. E que, nunha reviravolta estúpida do destino, a culpa será dun inofensivo coello. Tirando ás veces do surrealismo, con risas e prantos hiperbólicos, con eses sons e músicas amplificados quizais para subliñar a incomunicación que vivimos en realidade os seres humanos, Atresbandes afonda con ironía nos absurdos da nosa existencia, mesturando elementos cotiás -como un libro, unha mazá, un almorzo, unha mochila-, con outros máis transcendentes -a morte, o amor, a orient