Saltar ao contido principal

"70 años - Leo Bassi"

 "O bufón e a saudade"

"A persoa máis importante aquí son eu", afirma Leo Bassi nun momento do espectáculo no que o público contén o alento. E non mentía. O domingo asistimos ao seu panexírico en vida. Unha revisión un tanto irregular da súa  traxectoria profesional, e, de paso, vital. Querería isto dicir que o espectáculo carece de interese? Certamente, non. Máis sabe o diaño por vello, que por diaño. E este clown sabe todo o que hai que saber sobre os escenarios para que os seus 70 anos atrapen. Como bo "trilero", conquista ao espectador tirando da súa vasta experiencia, e vai enfeitizando aos ratos coa súa frauta. Ata que esquecemos realmente a que viñemos ao teatro. Pero xa non importa. O mesmo fala do ascenso de Meloni en Italia que reflexiona sobre a situación en Ucraína. Desfrutamos da maxia circense dun novísimo Leo na BBC, do seu bautismo nuclear en Nevada ou mesmo dunhas imaxes -que ousaría dicir que para a  maioría do público resultaron inéditas- sobre as primeiras películas dos irmáns Lumière nas que aparecen os seus antepasados facendo o que sabían facer: circo. En ningún momento perde de vista o bufón as súas orixes. Fala de si mesmo como alguén irreverente, como un elemento subversivo que foi quen de desafiar a tradición familiar para facer o que realmente quería, deixando atrás un futuro brillante como malabarista. Mais, non nos enganemos. Bassi segue facendo malabares, aínda que sexa no "Paticano". Por extraordinarias que sexan todas as súas anécdotas, que o son. Por interesante que sexa ver o seu tributo a si mesmo, que o é, en realidade, cando acaba o espectáculo, o artista non acaba espido. Non se trata de que o que conta non sexa auténtico, senón de que falta moitísimo por ensinar. De feito, cando o ritmo xocoso dá paso á seriedade, á reflexión, ao significado da vida; cando a morriña cede á transcendencia, Bassi, que non Leo, dálle ao stop e a festa remata abruptamente. Non hai conclusións. Pode ser que o bufón se resista a admitir a súa propia caducidade, coma nos pasa a case todos. Pero o certo é que aquel revolucionario transgresor xa non está no edificio. Como dirían no seu New York natal "Elvis has left the building". Non pasa nada. 70 anos son 70 anos, xa sexa porque tes que sufrir unha operación de cadeira, ben porque, por moita saudade que un teña de tempos pasados, pasados son. E desde logo, o que é incontestable, é que o público exaltado caeu rendido cos seus aplausos. Humildemente creo que a súa carreira e traxectoria merecían semellante recompensa, aínda que o que vimos en concreto no Pazo da Cultura, sendo un interludio moi agradable, non foi para tanto. Pero, quen son eu? Leo Bassi was born to be wild...

PS. Parabéns ás miñas compañeiras da Aula Municipal de Teatro, teloneiras de excepción de Bassi. Sodes unhas cracks! E a ver se o respectable toma nota das vosas recomendacións! Apertas!

Comentarios

Publicacións populares deste blog

"El testamento de María" - Blanca Portillo

O berro mudo chegou á alma do público Aínda que "El testamento de María" é unha coprodución do Centro Dramático Nacional, o Festival Grec e Avance P.T., semella de xusto recoñecemento titular este comentario como "el testamento de Blanca Portillo". Porque aínda que toda a peza, en todos os seus aspectos, está coidada ao máximo, a xenialidade da Portillo, o seu estado de graza, fai que todo brille dunha forma que, probablemente, con outra actriz menos inspirada destacaría algo menos. Todo nesta revisión seglar e algo pagá sobre a vida de María de Nazaret, moi afastada da "Virxe María", está engraxado á perfección. Excepcional o atrezzo e a escenografía, complicada e sinxela a un tempo, axeitada e fermosa. Espectacular o vestiario de Mercé Paloma, que se transforma diante dos nosos ollos en traxe de festa ou sobrio loito a través de sinxelos movementos. Marabillosa a iluminación e os efectos de son, sempre ao servizo da peza e do lucimento da protagonis

"Édipo" - Companhia do Chapitô

Os actores transfórmanse en múltiples personaxes A traxicomedia é un xénero difícil. Resulta complicado camiñar sobre a lene liña que separa o riso e o pranto. Entre o absurdo e a desesperación máis absoluta, ás veces derivada dese mesmo absurdo. E a tarefa, tal que traballo hercúleo, semella aínda máis complexa cando nos enfrontamos a   Sófocles   e o seu "Édipo". A historia do bebé bautizado polos seus "pés inchados", aquel que non puido sobrepoñerse ao destino que escribiu ese oráculo mítico: matar ao teu pai e casar coa túa propia nai. Un sino que acaba cumpríndose porque non colle en cabeza humana que unha crudelísima sibila sexa quen de vaticinar e facer cumprir barbaridade tal. Como pode a  Companhia do Chapitô  espertar as gargalladas con ese punto de partida? Como pode facelo completamente núa diante do escenario? Sen nada. Sen vestiario acaído, sen maquillaxe. Sen cadeiras: "no hay sillas en el palacio". Pois a base

"Ojos de agua" - Ron Lalá e Galo Films

"Ojos de agua" está protagonizada por Charo López e Fran García "Ta, ta, ta. Sólo quién de seso carece desea lo que perdió". Por iso mesmo, semella imposible desexar que volva a enerxía, o pulso e o xenio a unha Charo López que, como a propia Celestina , a Trotaconventos á que tachaban de "puta, bruja, maga y alcahueta", ten vivido tempos mellores. Alomenos, e admitíndoo con pesar, se xulgamos a función vivida no FIOT. Aínda que, do mesmo xeito que ocorre coa beleza da celebérrima meretriz "quién tuvo, retuvo". Así, albiscamos esa elegancia innata da actriz movéndose polo escenario. Esa sensualidade que é quen de levar como unha segunda pel. Esa maxia que crea en momentos moi puntuais co manexo da súa voz de veludo. Non obstante, o cansanzo, o esgotamento e a falta de ritmo van cercando a peza, gañando pouco a pouco a partida para chegar a un final en que por fin descansan tanto a López como a Celestina. "Ta, ta, ta