Saltar ao contido principal

La voluntad de creer - Buxman Producciones e Teatro Español

 "Cuestión de fe"


O teatro, como a vida -ou viceversa- é máis unha cuestión de "crer ou non crer" que de "ser ou non ser". Así o expón Pablo Messiez nesta peza na que nun determinado momento nos dan permiso explícito para quedar ou marchar, pero o que ocorre é que xa estabamos irremediablemente presos. Inspirada nunha obra de teatro de Kaj Munk adaptada no premiadísimo filme de Dreyer Ordet (1955, dispoñible en Netflix), Messiez fai unha viaxe do teatro ao cinema e de volta ás táboas... ou á realidade? Xa Shakespeare dicía que a vida non é máis que unha hora no escenario que fuxe rapidamente no esquecemento, pero Messiez vai máis aló, dándolle a volta á metáfora: porque para el o teatro é existir. Xa nolo comezou a amosar no FIOT hai anos con Los brillantes empeños e volve a facelo. Teño que recoñecer que baixei as escaleiras do auditorio moi favorablemente predisposta. O elenco comunícase con nós desde o primeiro momento e, non é que rompan a cuarta parede, senón que tal semella que a parede non existe. E, navegando pola fina liña entre traxedia e comedia pronto descubrimos as intricadas relacións dunha familia na que conviven loucura, poesía, ironía, relixión, amor, maternidade, dor e fe. Ás veces en estoupidos de ira, outras na forma de reflexións filosóficas, tamén en sentidos monólogos, para chegar ao existencialismo kierkegaardiano que dubida de todo e que ao mesmo tempo abraza a dúbida como axioma porque, como crer se non hai titubeos? Que mérito ten a fe se non hai alternativa? ("En Carballo hai máis crentes que médicos"). E seguimos afondando, escavando, a través dese Juan que é ao mesmo tempo anunciador Bautista e redentor Xesucristo milagreiro, nos límites da fe. Porque ás veces é suficiente con crer en algo para que sexa real. E non fai falta entender o que se cre, porque, simplemente, sucede. ("Levántate y anda"). E imos transitando desde a "realidade" tanxible do principio, cuberta cun vestiario a toda cor, que nos vai avanzando pouco a pouco o que vai suceder; á "realidade" máis lene do final, con roupa en branco e negro coa que xa concluímos que os límites da fe impoñémolos nós mesmos. Marabillosas as interpretacións, con algún debe que non vou mencionar porque os seis constrúen certamente un traballo en equipo; aínda que con especial e merecido encomio a Rebeca Hernando como Felicidad, unha forza arrasadora que achega os toques de sarcasmo, verdade e enerxía necesarios para levantar a peza ata as alturas sen sequera mover as pernas. Estupenda coreografía, escenografía e iluminación que por momentos tenta calcar os claroscuros e sombras dunha fotografía marabillosa que vemos no chan nesa Ordet televisiva que vos recomendo ver se aínda non a visitástedes. Non podo rematar sen poñer un pero personalísimo. Adoito desfrutar moito máis do teatro que me fai sentir mentres penso, que do que me fai pensar mentres sinto. A única eiva que atopo na proposta é que ás veces é demasiado consciente da súa propia mensaxe, perdéndose en disquisicións que preferiría experimentar antes que escoitar. Será que me vou facendo maior, que prefiro perseguir mentres podo a emoción propia da xuventude. Por iso non me erguín como boa parte do auditorio para a ovación, aínda que aplaudín de moi boa gana e comprendendo a súa gabanza. Porque á fin, sempre hai verdade e fe nos auditorios do teatro. Así que desexo que oxalá sempre podamos aplaudir tal e como mentimos. Deliberadamente, e con toda a nosa vontade de crer.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

"El testamento de María" - Blanca Portillo

O berro mudo chegou á alma do público Aínda que "El testamento de María" é unha coprodución do Centro Dramático Nacional, o Festival Grec e Avance P.T., semella de xusto recoñecemento titular este comentario como "el testamento de Blanca Portillo". Porque aínda que toda a peza, en todos os seus aspectos, está coidada ao máximo, a xenialidade da Portillo, o seu estado de graza, fai que todo brille dunha forma que, probablemente, con outra actriz menos inspirada destacaría algo menos. Todo nesta revisión seglar e algo pagá sobre a vida de María de Nazaret, moi afastada da "Virxe María", está engraxado á perfección. Excepcional o atrezzo e a escenografía, complicada e sinxela a un tempo, axeitada e fermosa. Espectacular o vestiario de Mercé Paloma, que se transforma diante dos nosos ollos en traxe de festa ou sobrio loito a través de sinxelos movementos. Marabillosa a iluminación e os efectos de son, sempre ao servizo da peza e do lucimento da protagonis

"Édipo" - Companhia do Chapitô

Os actores transfórmanse en múltiples personaxes A traxicomedia é un xénero difícil. Resulta complicado camiñar sobre a lene liña que separa o riso e o pranto. Entre o absurdo e a desesperación máis absoluta, ás veces derivada dese mesmo absurdo. E a tarefa, tal que traballo hercúleo, semella aínda máis complexa cando nos enfrontamos a   Sófocles   e o seu "Édipo". A historia do bebé bautizado polos seus "pés inchados", aquel que non puido sobrepoñerse ao destino que escribiu ese oráculo mítico: matar ao teu pai e casar coa túa propia nai. Un sino que acaba cumpríndose porque non colle en cabeza humana que unha crudelísima sibila sexa quen de vaticinar e facer cumprir barbaridade tal. Como pode a  Companhia do Chapitô  espertar as gargalladas con ese punto de partida? Como pode facelo completamente núa diante do escenario? Sen nada. Sen vestiario acaído, sen maquillaxe. Sen cadeiras: "no hay sillas en el palacio". Pois a base

"Ojos de agua" - Ron Lalá e Galo Films

"Ojos de agua" está protagonizada por Charo López e Fran García "Ta, ta, ta. Sólo quién de seso carece desea lo que perdió". Por iso mesmo, semella imposible desexar que volva a enerxía, o pulso e o xenio a unha Charo López que, como a propia Celestina , a Trotaconventos á que tachaban de "puta, bruja, maga y alcahueta", ten vivido tempos mellores. Alomenos, e admitíndoo con pesar, se xulgamos a función vivida no FIOT. Aínda que, do mesmo xeito que ocorre coa beleza da celebérrima meretriz "quién tuvo, retuvo". Así, albiscamos esa elegancia innata da actriz movéndose polo escenario. Esa sensualidade que é quen de levar como unha segunda pel. Esa maxia que crea en momentos moi puntuais co manexo da súa voz de veludo. Non obstante, o cansanzo, o esgotamento e a falta de ritmo van cercando a peza, gañando pouco a pouco a partida para chegar a un final en que por fin descansan tanto a López como a Celestina. "Ta, ta, ta