Saltar ao contido principal

Las cosas también tienen mamá - La mona ilustre

Un momento da representación
Orixinal e sorprendente. Agarimosa e doce. "Las cosas también tienen mamá", de La mona ilustre, ofreceulle ao FIOT unha maneira distinta de facer teatro, tanto no interpretativo como no escenográfico, para deixar un moi bo sabor de boca nas táboas do Pazo da Cultura. A única proposta internacional desta 22 edición destaca, especialmente, polo decorado e o atrezzo. Bonecos, marionetas e actrices navegan por riba do escenario con soltura, cambiando de situación, ambiente e estado de ánimo con fluidez para contar unha historia que quere lembrar as mulleres fortes e sacrificadas de García Lorca, que viven encerradas no seu propio e pequeno mundo; e a un pobo que nos retrotrae a esas vilas descritas, neste caso por outro García, García Márquez, en moitas das súas novelas. Vilas pequenas, opresivas, nas que o crime, a desgraza, o amor ou a familia se viven en comunidade. Nas que cada quen ten que buscar a solución aos seus propios problemas. Nas que feitos que noutros lugares serían estraños fanse cotiáns. Juliette, a protagonista, pasa por unha difícil viaxe, deixando o seu monótono traballo para descubrir a verdade que garda a súa familia e a súa infancia, acabando por admitir que tan só quere ser Julieta. Que quere deixar de soñar e vivir as historias dos demais para vivir a súa propia atopando a paz e o amor. E mentres contan a intensidade desta viaxe, as actrices Adriana Sanhueza, Paula Barraza, Francisca Artaza e Isidora Robeson son quen de dar vida a dous personaxes masculinos, de representar o maltrato con bonecos, de transformar unha simple cama nun barco pirata, de mover constantemente os elementos escenográficos grazas a cordas, mobles, luces ou incluso pompas de xabrón para matizar e darlle nova vida á historia. Una historia na que a estética, a iluminación e a disposición xogan un papel fundamental. Mais como todo ten algún "pero", tamén hai que mencionar que, por momentos, a interpretación contribúe á falta de axilidade dalgunhas escenas. Aínda que probablemente, este feito sexa máis atribuíble a unha maneira diferente de actuar e de entender o teatro, que a un defecto formal, ás veces afasta un pouco ao público. Porén, o espectador consegue irse namorando pouco a pouco desta rapariga que tan só quería voar e escapar da súa realidade, mentres se achega o desenlace, un final, como case toda a representación, invadido pola tenrura e a emoción. Pola intelixencia e a sabedoría dunha matriarca que se sacrifica para salvar á súa filla e á súa neta. Sinxeleza no argumento e na evolución dunha peza que, por enriba de todo, é moi fermosa.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

"El testamento de María" - Blanca Portillo

O berro mudo chegou á alma do público Aínda que "El testamento de María" é unha coprodución do Centro Dramático Nacional, o Festival Grec e Avance P.T., semella de xusto recoñecemento titular este comentario como "el testamento de Blanca Portillo". Porque aínda que toda a peza, en todos os seus aspectos, está coidada ao máximo, a xenialidade da Portillo, o seu estado de graza, fai que todo brille dunha forma que, probablemente, con outra actriz menos inspirada destacaría algo menos. Todo nesta revisión seglar e algo pagá sobre a vida de María de Nazaret, moi afastada da "Virxe María", está engraxado á perfección. Excepcional o atrezzo e a escenografía, complicada e sinxela a un tempo, axeitada e fermosa. Espectacular o vestiario de Mercé Paloma, que se transforma diante dos nosos ollos en traxe de festa ou sobrio loito a través de sinxelos movementos. Marabillosa a iluminación e os efectos de son, sempre ao servizo da peza e do lucimento da protagonis

"Édipo" - Companhia do Chapitô

Os actores transfórmanse en múltiples personaxes A traxicomedia é un xénero difícil. Resulta complicado camiñar sobre a lene liña que separa o riso e o pranto. Entre o absurdo e a desesperación máis absoluta, ás veces derivada dese mesmo absurdo. E a tarefa, tal que traballo hercúleo, semella aínda máis complexa cando nos enfrontamos a   Sófocles   e o seu "Édipo". A historia do bebé bautizado polos seus "pés inchados", aquel que non puido sobrepoñerse ao destino que escribiu ese oráculo mítico: matar ao teu pai e casar coa túa propia nai. Un sino que acaba cumpríndose porque non colle en cabeza humana que unha crudelísima sibila sexa quen de vaticinar e facer cumprir barbaridade tal. Como pode a  Companhia do Chapitô  espertar as gargalladas con ese punto de partida? Como pode facelo completamente núa diante do escenario? Sen nada. Sen vestiario acaído, sen maquillaxe. Sen cadeiras: "no hay sillas en el palacio". Pois a base

"Ojos de agua" - Ron Lalá e Galo Films

"Ojos de agua" está protagonizada por Charo López e Fran García "Ta, ta, ta. Sólo quién de seso carece desea lo que perdió". Por iso mesmo, semella imposible desexar que volva a enerxía, o pulso e o xenio a unha Charo López que, como a propia Celestina , a Trotaconventos á que tachaban de "puta, bruja, maga y alcahueta", ten vivido tempos mellores. Alomenos, e admitíndoo con pesar, se xulgamos a función vivida no FIOT. Aínda que, do mesmo xeito que ocorre coa beleza da celebérrima meretriz "quién tuvo, retuvo". Así, albiscamos esa elegancia innata da actriz movéndose polo escenario. Esa sensualidade que é quen de levar como unha segunda pel. Esa maxia que crea en momentos moi puntuais co manexo da súa voz de veludo. Non obstante, o cansanzo, o esgotamento e a falta de ritmo van cercando a peza, gañando pouco a pouco a partida para chegar a un final en que por fin descansan tanto a López como a Celestina. "Ta, ta, ta