Symon Pédícrí no OTNI |
Difícil de
xulgar este "Symon Pédícrí" que trae baixo o brazo o galego Diego
Anido dende Cataluña. Trátase, certamente, dun Obxecto Teatral Non Identificado
(OTNI). Porén, a complicación reside en saber se ademais de ser unha
proposta difícil de clasificar chega realmente a transmitir a súa mensaxe.
En "Symon Pédícrí" nótase o coidado labor que reside detrás da
peza. A iluminación, a música, o son e incluso a escenografía están moi
traballados, ao igual que a interpretación de Anido no seu papel de
"Gonzalo", un home calquera do extrarradio de calquera cidade cunha
vida mediocre e que na ousadía da inocencia atrévese a montar un espectáculo
teatral porque os verdadeiros intérpretes chegan tarde. A partir de aí, a
personalidade de Gonzalo vaise esvaecendo e mesturándose coa de Symon Pédícrí e a
do seu irmán do mesmo nome, supostos protagonistas da obra non representada,
para irnos achegando unha serie de crises existenciais, de inquedanzas, de
momentos cada vez máis sórdidos que incluso bordean o "gore" para rematar
nun final no que o ser humano queda nu e baleiro, mudo e indefenso. Entón, que
é o que falla en "Symon Pédícrí"? Por que deixa unha sensación de
inconclusión e, por momentos, de incomprensión? Non hai unha única resposta,
mais unha delas podería ser a falta de concreción. Permitir que o espectador
deixe voar a súa imaxinación e tire as súas propias conclusións é un recurso
teatral como calquera outro, pero hai que ofrecerlle ao público as suficientes
ferramentas como para tiralas. Neste caso, semella que a proposta está feita a
tiróns, de xeito disperso, coma se algúns elementos estiveran incluídos porque
son orixinais ou interesantes, pero sen estar realmente inseridos no argumento,
senón como elementos en si mesmos que distraen e fan que o espectador se perda
en labirintos que non achegan nada novo ao desenlace. As referencias están aí,
como a de Frankenstein, a do Doutor Jekyll e Mister Hide, a da crisálida que
torna bolboreta ou incluso a dos experimentos do doutor Mengele. Pero non
agroman como deberían, en parte quizais á excesiva duración da peza, que por
momentos resulta demasiado opresiva, suavizando a intensidade que debería ter.
En todo caso, propostas como "Symon Pédícrí" acaban sendo
fundamentais e a razón de ser dun ciclo coma o OTNI, no que a experimentación,
o teatro contemporáneo e incluso as propostas inclasificables deben ter cabida
e dirixirse a un público máis aberto e receptivo con aquilo que é distinto,
pero non por iso necesariamente desbotable.
Comentarios
Publicar un comentario