Saltar ao contido principal

O método Gronhölm - Talía Teatro

Imaxe promocional de "O método Gronhölm"
As estreas poden ser un agasallo envelenado.  A favor: a primeira función soe atraer a un público fiel e a moita xente invitada pola compañía, predisposta a mirar con bos ollos a proposta, a aplaudir e a xogar a favor do espectáculo. En contra: aínda falta rodaxe, complicidade e dominio do texto, das situacións e do ritmo da peza. Pero incluso tendo en conta os factores en contra, a segunda función do FIOT 2012, "O método Gronhölm" -levada ao Pazo da Cultura por Talía Teatro- non deixa de quedarse en boas intencións, sen render a xusta homenaxe a un texto xenial, cheo de mordacidade, ironía, risas, emoción, tensión dramática e sorpresas. Todos estes elementos adivíñanse,  grazas ao gran texto de Jordi Galcerán. Pero o público non chega a percibilos nin chega a entrar de cheo por completo, perdendo impacto incluso os sorprendentes xiros de guión, que están aí, pero que non explotan o suficiente. Suponse que "O método" liga situacións cómicas e dramáticas mantendo ao espectador na mesma ruleta rusa que os catro aspirantes a un posto de alto executivo nunha próspera multinacional. Pero a ruleta rusa é ficticia. Mentres que os momentos máis lixeiros poden encaixar, chegando a espertar as risas do público, cando o libreto torna ao serio non hai emoción, non hai empatía, non hai unha actuación crible. A tensión dramática non ten solución de continuidade, e os momentos más importantes, aqueles que farían que unha simple comedia con pretensións tivese a capacidade de converterse nunha proposta de profunda crítica social -como sen dúbida é a intención de Galcerán- fracasan. O estatismo tampouco contribúe a alixeirar a peza. Mentres un personaxe fala, a miúdo os outros tres convértense en meras figuras, nun hieratismo probablemente buscado polo director, pero que contribúe á lentitude e á falta de ritmo. E outra das eivas que arrastra "O método Gronhölm" é a disparidade actoral. Mentres que Toño Casais está fantástico no papel de "falso" fillo de puta -aínda que por xustiza tamén hai que dicir que é o papel máis atractivo para o espectador- Artur Trillo e María Ordóñez só seguen a súa estela de cando en cando, con algúns momentos intensos, pero intermitentes. E por último, Dani Trillo difumínase nunha das escenas máis intensas da obra, previa ao desenlace, que debería supoñer a conexión definitiva co público, pero que non o consegue. Ademais do texto e da actuación de Casais, no lado positivo da balanza tamén hai que situar a escenografía, cun decorado moderno, impersoal e moi coidado que serve perfectamente ao propósito da obra. E tamén é de supoñer que algunhas das cousas que caen no lado negativo, como o ritmo e a tensión dramática, irán mellorando co paso das funcións. Porén, polo de agora, quizabes o público querería no escenario a catro "fillos de puta" que pareceran bos actores, e non a catro bos actores intentando parecer "fillos de puta".

Comentarios

Publicacións populares deste blog

"El testamento de María" - Blanca Portillo

O berro mudo chegou á alma do público Aínda que "El testamento de María" é unha coprodución do Centro Dramático Nacional, o Festival Grec e Avance P.T., semella de xusto recoñecemento titular este comentario como "el testamento de Blanca Portillo". Porque aínda que toda a peza, en todos os seus aspectos, está coidada ao máximo, a xenialidade da Portillo, o seu estado de graza, fai que todo brille dunha forma que, probablemente, con outra actriz menos inspirada destacaría algo menos. Todo nesta revisión seglar e algo pagá sobre a vida de María de Nazaret, moi afastada da "Virxe María", está engraxado á perfección. Excepcional o atrezzo e a escenografía, complicada e sinxela a un tempo, axeitada e fermosa. Espectacular o vestiario de Mercé Paloma, que se transforma diante dos nosos ollos en traxe de festa ou sobrio loito a través de sinxelos movementos. Marabillosa a iluminación e os efectos de son, sempre ao servizo da peza e do lucimento da protagonis

"Édipo" - Companhia do Chapitô

Os actores transfórmanse en múltiples personaxes A traxicomedia é un xénero difícil. Resulta complicado camiñar sobre a lene liña que separa o riso e o pranto. Entre o absurdo e a desesperación máis absoluta, ás veces derivada dese mesmo absurdo. E a tarefa, tal que traballo hercúleo, semella aínda máis complexa cando nos enfrontamos a   Sófocles   e o seu "Édipo". A historia do bebé bautizado polos seus "pés inchados", aquel que non puido sobrepoñerse ao destino que escribiu ese oráculo mítico: matar ao teu pai e casar coa túa propia nai. Un sino que acaba cumpríndose porque non colle en cabeza humana que unha crudelísima sibila sexa quen de vaticinar e facer cumprir barbaridade tal. Como pode a  Companhia do Chapitô  espertar as gargalladas con ese punto de partida? Como pode facelo completamente núa diante do escenario? Sen nada. Sen vestiario acaído, sen maquillaxe. Sen cadeiras: "no hay sillas en el palacio". Pois a base

"Ojos de agua" - Ron Lalá e Galo Films

"Ojos de agua" está protagonizada por Charo López e Fran García "Ta, ta, ta. Sólo quién de seso carece desea lo que perdió". Por iso mesmo, semella imposible desexar que volva a enerxía, o pulso e o xenio a unha Charo López que, como a propia Celestina , a Trotaconventos á que tachaban de "puta, bruja, maga y alcahueta", ten vivido tempos mellores. Alomenos, e admitíndoo con pesar, se xulgamos a función vivida no FIOT. Aínda que, do mesmo xeito que ocorre coa beleza da celebérrima meretriz "quién tuvo, retuvo". Así, albiscamos esa elegancia innata da actriz movéndose polo escenario. Esa sensualidade que é quen de levar como unha segunda pel. Esa maxia que crea en momentos moi puntuais co manexo da súa voz de veludo. Non obstante, o cansanzo, o esgotamento e a falta de ritmo van cercando a peza, gañando pouco a pouco a partida para chegar a un final en que por fin descansan tanto a López como a Celestina. "Ta, ta, ta