Saltar ao contido principal

Viaxe a nigunha parte - Sarabela Teatro

Un momento da representación
Ritmo, ritmo, ritmo, ritmo, ritmo. Todos os actores, directores e autores de teatro deberían levar tatuado no maxín esta verba, da que depende que un espectáculo sexa exitoso ou non, que toque a excelencia ou se quede a medio camiño. Ritmo, ritmo, ritmo, ritmo, ritmo. Non me cansarei de repetilo, xa que parece que a maioría das compañías deste FIOT estragan as súas propostas a base de descoidar o "abc" do teatro, o motor, o pulo que debe ter calquera proposta enriba dun escenario. Ritmo, ritmo, ritmo, ritmo, ritmo. A súa ausencia ou o seu descoido desmerecen -ás veces como único motivo- nada menos que case a metade das funcións do FIOT: "O método", "El montaplatos", "Acto cultural" e tamén, por fin, a "Viaxe a ningunha parte" de Sarabela Teatro. Ritmo, ritmo, ritmo, ritmo, ritmo. Un berro que se transforma nun rogo, como unha súplica, coa esperanza de que alguén escoite. Quizabes Carmen Machi debería esparexer o seu derroche de enerxía sobre o resto de profesionais deste FIOT, que parecen eivados, camiñando de vagar polo escenario do auditorio do Pazo da Cultura. No caso de Sarabela o lastre produce aínda máis pesar, porque un intúe que "Viaxe a ningunha parte" realmente podería levar ao espectador a algures, pero non o consegue. Un texto agarimoso e emotivo do gran Fernando Fernán Gómez; un grupo actoral máis que consolidado, cómodo e moi solvente; unha escenografía que leva o selo da compañía, co seu xeito de interactuar con ela e incluíla nos movementos e sacudidas da peza; unha iluminación inspirada; uns efectos de son acaídos e algúns golpes brillantes. Todo botado a perder (case exclusivamente, aínda que habería cousas que dicir da adaptación) por culpa da mala xestión do ritmo. É ou non é para lamentarse? A marabillosa e engaiolante canción que aproveita a voz de Lino Braxe, a vis cómica e tenra de Jorge Casas, a axeitada interpretación de Fernando Dacosta, o 'malvado' director e distribuidor de 'cinema' Josito Porto, as correctas actrices, que teñen un gran momento no "Tápame, tápame". A homenaxe a uns cómicos que non coñecían máis que a estrada, a fame e a vocación, nunha época -como a actual- na que a diferencia entre o éxito e o fracaso está moitas veces en ter boa ou mala sorte, e non no tesón, o talento ou o bo facer. Toda esa mensaxe desperdiciada, difuminada, danada. Recoñezo que Sarabela -ao mellor sen moito sentido da xustiza- sofre nestas verbas a frustración acumulada debido a varias das obras deste FIOT, que espertan elevadas expectativas que moitas veces non se ven reflectidas no escenario. E tamén é necesario recoñecer as partes positivas de "Viaxe a ningunha parte", que tamén están aí, acompañadas polas gargalladas do público e a ovación final. Acordando de cando en cando ecos daquela brillante "Esmorga" que tamén se puido desfrutar en Carballo, que si chegaba ao espectador con contundencia. Porén, a frustración é un sentimento persistente, que se agarra, que produce neboeiros e adormece os sentidos. A causa diso, por momentos semella que o espectador viaxa exactamente a onde o título suxire, a ningunha parte. O dito, unha auténtica lástima.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

"El testamento de María" - Blanca Portillo

O berro mudo chegou á alma do público Aínda que "El testamento de María" é unha coprodución do Centro Dramático Nacional, o Festival Grec e Avance P.T., semella de xusto recoñecemento titular este comentario como "el testamento de Blanca Portillo". Porque aínda que toda a peza, en todos os seus aspectos, está coidada ao máximo, a xenialidade da Portillo, o seu estado de graza, fai que todo brille dunha forma que, probablemente, con outra actriz menos inspirada destacaría algo menos. Todo nesta revisión seglar e algo pagá sobre a vida de María de Nazaret, moi afastada da "Virxe María", está engraxado á perfección. Excepcional o atrezzo e a escenografía, complicada e sinxela a un tempo, axeitada e fermosa. Espectacular o vestiario de Mercé Paloma, que se transforma diante dos nosos ollos en traxe de festa ou sobrio loito a través de sinxelos movementos. Marabillosa a iluminación e os efectos de son, sempre ao servizo da peza e do lucimento da protagonis

"Édipo" - Companhia do Chapitô

Os actores transfórmanse en múltiples personaxes A traxicomedia é un xénero difícil. Resulta complicado camiñar sobre a lene liña que separa o riso e o pranto. Entre o absurdo e a desesperación máis absoluta, ás veces derivada dese mesmo absurdo. E a tarefa, tal que traballo hercúleo, semella aínda máis complexa cando nos enfrontamos a   Sófocles   e o seu "Édipo". A historia do bebé bautizado polos seus "pés inchados", aquel que non puido sobrepoñerse ao destino que escribiu ese oráculo mítico: matar ao teu pai e casar coa túa propia nai. Un sino que acaba cumpríndose porque non colle en cabeza humana que unha crudelísima sibila sexa quen de vaticinar e facer cumprir barbaridade tal. Como pode a  Companhia do Chapitô  espertar as gargalladas con ese punto de partida? Como pode facelo completamente núa diante do escenario? Sen nada. Sen vestiario acaído, sen maquillaxe. Sen cadeiras: "no hay sillas en el palacio". Pois a base

"Ojos de agua" - Ron Lalá e Galo Films

"Ojos de agua" está protagonizada por Charo López e Fran García "Ta, ta, ta. Sólo quién de seso carece desea lo que perdió". Por iso mesmo, semella imposible desexar que volva a enerxía, o pulso e o xenio a unha Charo López que, como a propia Celestina , a Trotaconventos á que tachaban de "puta, bruja, maga y alcahueta", ten vivido tempos mellores. Alomenos, e admitíndoo con pesar, se xulgamos a función vivida no FIOT. Aínda que, do mesmo xeito que ocorre coa beleza da celebérrima meretriz "quién tuvo, retuvo". Así, albiscamos esa elegancia innata da actriz movéndose polo escenario. Esa sensualidade que é quen de levar como unha segunda pel. Esa maxia que crea en momentos moi puntuais co manexo da súa voz de veludo. Non obstante, o cansanzo, o esgotamento e a falta de ritmo van cercando a peza, gañando pouco a pouco a partida para chegar a un final en que por fin descansan tanto a López como a Celestina. "Ta, ta, ta